Podtrzymanie pamięci radia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • komiak
    Classic
    • 2011
    • 0

    Podtrzymanie pamięci radia

    mac_aaron, mam nadzieje ze pozytywnie
  • grzep
    Classic
    • 2010
    • 20

    #2
    Podtrzymanie pamięci radia

    Witam
    W swojej Octavii (2006r) zmieniłem radio na 2 DIN i mam problem z brakiem pamięci radia po wyjęciu kluczyka.
    W jednym z wątków znalazłem opis pinów w kostce:

    "...Montaż radia w Skodzie Octavii
    Rozkład pinów w kostce ISO w Skodzie (i w przystosowanych radiach) wygląda mniej więcej tak:

    Cześć do podłączenia zasilania radia:
    1 - biało fioletowy kabelek - GALA sygnał sterujący głośnością radia w zależności od prędkości auta,
    2 - MUTE sygnał wyciszenia radia przez telefon, (brak w kostce samochodu bez instalacji glośnomówiacej )
    3 - szaro biały - K-BUS diagnostyka radia np. za pomocą VAG,
    4 - brązowo czerwony +12V ze stacyjki,
    5 - czarno niebieski +12V przy Navi sygnał przeciw kradzieży SAFE,
    6 - szary niebieski - podświetlenie radia
    7 - czarny niebieski - +12V stały z akumulatora - podtrzymanie pamięci,
    8 - brązowy - (-) masa. ..."

    Jednak w mojej instalacji jest "jakoś inaczej".
    Otóż moja kostka wygląda tak - Jeżeli układ numeracji pinów jest taki:
    1 2 3 4
    5 6 7 8
    to ja mam:
    1 pusty
    2 pusty
    3 niebieski - który jest połączony z przewodem anteny
    4 biało-czerwony
    5 wolny
    6 biało-czarny (przewód jest opleciony czarną materiałową opaską). Z kostki tutaj wychodzi również krótki kabel szaro-niebieski (zaizolowany)
    7 wolny
    8 brązowy

    Z wiązki wychodzi jeszcze żółty kabel, który jest zaizolowany i nie wpięty do kostki.

    I teraz moje pytania:
    1. Do czego może służyć ten żółty kabel?
    2. Jak podłączyć radio by nie traciło pamięci?

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zolty z czerwonym zamien i bedzie grac.

      Jeden idzie ze stacyjki i to na tym teraz masz staly plus, a powinien to byc ten przerywany zeby radio gaslo po wyjeciu kluczyka.

      Drugi jest staly, ale jest wpiety jako ten kluczykowy w tej chwili
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • grzep
        Classic
        • 2010
        • 20

        #4
        Dziękuję za odpowiedź

        To znaczy dobrze rozumiem:

        W moim pinie 4 tam gdzie mam teraz biało-czerwony kabel to mam go wypiąć i wpiąć ten żółty, który nie był podłączony?

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          W skrocie tak, chyba ze jest cos tam mocniej nakombinowane.

          Generalnie to podlaczony powinien byc czerwony i zolty. Zolty wg. Twojej rozpiski na stale, czerwony po stacyjce.

          Teraz masz tak, ze wkladasz kluczyk radio sie wlacza, ale nie ma pamieci. Jak wyjmiesz to radio gasnie i pamiec sie traci.

          Jak tylko zamienisz przewody to radio bedzie grac ciagle, obojetne czy jest czy nie ma kluczyka. Gdzies masz jeszcze od strony radia dwa plusy (staly i po stacyjce) zmostkowane razem, a w aucie wykorzystany tylko ten ze stacyjki.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • grzep
            Classic
            • 2010
            • 20

            #6
            Dziękuję za pomoc - sprawa rozwiązana.

            Zamieniłem kable (żółty z czerwonym) między wyjściem z radia a kostką. Okazuje się, że radio było przygotowane na taką możliwość. Nic nie trzeba było wypinać z kostki. Kable po prostu w połowie miały wtyczki, które trzeba było rozłączyć i połączyć zółty-czerwony.

            Teraz mogę się cieszyć pamięcią radia...a przede wszystkim pamięcią odtwarzania płyty...

            Komentarz

            Pracuję...